24.01.2017 г.

Сладко-кисели лукчета


Една от най-вкусните гарнитури за печени меса, кебапчета, кюфтета, наденички и каквото там се сетите още стига да е с месце! Рецептата е на Мария (свекървата), тя често ни посреща с нея като гарнитура към заешка поркета  специалитета и! 



Продукти:
300 гр. обелени лукчета
2 с.л. зехтин
2 с.л. балсамов оцет
1 с.л. ябълков оцет
2 с.л. захар
1 с.л. мед
50 мл. вода 
1 равна ч.л. сол 

Обелете лукчетат. Накиснете ги за 10 мин. в студена вода. След това ги подсушете със салфетка. В тиган с 2 с.л. зехтин запържете за кратко (около 5 мин.) лукчетата. В купа смесете захарта, меда, двата вида оцет, солта и водата. Разбъркайте емулсията докато захарта се разтопи. Излейте течноста при лука и захлупете съда. Гответе на слаб огън около 20 мин. Ако ги искате по-хрупкави съкратете времето за готвене. Поднесете ги топли с маринатата от готвенето. 
Ние ги хапнахме с пилешки кебапчета, вие с каквото си решите! 
Да ви е сладко :)! Чаооо! 


6 коментара:

  1. Иве, страхотни са тези бонбончета! Много ми хареса рецептата. Благодаря на теб и Мария.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря и на теб, Йоли, винаги си много мила!
      И да, точно като бонбончета се хрупат :)!

      Изтриване
  2. Иве, да знаеш как вървят със сланинка! Благодаря за рецептата! Винаги съм казвала, че Роби е голям късметлия. Поздрави от България!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Имам парче българска сланинка, ще опитам, благодаря за подсказката :)! И аз, и аз съм късметлийка с Роби :))!
      Поздрав от Лорето!

      Изтриване
  3. Ох, както съм гладна в този час..
    Много ги обичам тези лукчета!
    Поздравления за страхотната публикация и снимки!
    Успех!

    ОтговорИзтриване