4.08.2014 г.

Сладкиш с лимонов крем


Сладкишът е реплика на този с шоколадовия крем! Ако питате мен лимоновия по ми легна на сърце, но за Роби фаворита си остана шоколадовия :)! Оригиналната рецепта е от тук ! 



Продукти:
за масления блат:
175 гр. брашно
60 гр. захар
70 гр. краве масло
1 яйце
щипка сол
за лимоновия крем:
250 мл. прясно мляко
1 яйце
2 с.л. захар
1 ч.л. с връх нишесте 
настърганата кора на 1 лимон
Забележка:
 количеството крем не е много, но напълно достатъчно за да направи сладкиша сочен!
за мекия блат:
125 гр. брашно
60 гр. захар
35 гр. краве масло
2 яйца
60 мл. прясно мляко
1/2 пак. бакпулвер
щипка сол



От продуктите за маслено тесто замесете меко такова и го приберете в хладилник за 30 мин. 
Пригответе лимоновия крем като разбиете с вилица яйцето и захарта, добавите нишестето, прясното мляко и лимоновата кора. Хомогенизирайте добре. Сложете съда на умерен огън и бъркайте докато крема се сгъсти. Оставете настрана да се охлади. 
За мекия блат разбийте за 3-4 мин. яйцата и захарта с миксер. Размесете брашното с бакпулвера и щипка сол.. Към яйцата добавете прясното мляко , слагайте на порции от брашното като бъркате с миксера на най-малките обороти. Накрая налейте на струйка разтопеното краве масло. 
На парче хартия за печене разточете масленото тесто. Прехвърлете го с хартията в тавичка (22 см.) Оформете висок борд. Изсипете лимоновия крем и го разстелете равномерно. От крема си оставете малко за отгоре. 
Изсипете сместа за мекия блат. Върху него с шприц напълнен с оставения настрана крем направете кръгове,  или вижте как е оформен сладкиша в оригиналната рецепта тук! Изпечете на 170 гр. в предварително загрята фурна с вентилатор за около 20-25 мин. 




Готовият сладкиш прехвърлете с хартията за печене върху решетка и изчакайте да се охлади напълно преди да го разрежете! Поднесете с чаша домашна лимонада по рецепта на Мина и да ви е сладко :)! 






От мен чаооо  с пожелание за хубав август!




14 коментара:

  1. Мале Ив ... голяма красота са ти снимките ... страхотно се справяш с новия фотоапарат :)
    А за сладкиша направо не ми се мисли ... аз правя подобен но без масления блат ... любим ни е и направо пристрастяващ!
    Сега съм си потрошила миксера :), но като ми купят нов ще пробвам и твоят вариант с удоволствие :)
    Прегръщам те силно и ти желая здраве и усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Амиии, справям се аз :)...още съм със жълто около устата, ама полека лека му свиквам :)!
      Благодаря за похвалата, Дани! :*
      Пожлавам ти скорошен миксер и да кажеш дали ти е харесал сладкиша :)!
      Чао, Дани! Силна прегръдка!

      Изтриване
  2. За този сладкиш единственото определение е"греховен"......Нямам думи!
    Поздрави,Ив!

    ОтговорИзтриване
  3. Още един прекрасен сладкиш! Обещава да е много вкусен, Ивана! Няколко съм си набелязала за проба при теб и този също отива при тях. Благодаря за рецептата, мила!
    Много усмивки и хубава седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
  4. :) Ох, тези твои слънчеви изкушения :) Още утре ще го направя :)
    Поздрави и целувки!

    ОтговорИзтриване
  5. Ванче, за да няма сърдити, аз ще кажа, че и лимоновият, и шоколоадовият биха ми легнали на сърце. ;) Прекрасни са, браво!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. И аз предпочитам версията на Роби, ама и на лимонов ще се навия;)
    Готини снимки! И небе, и цветя...поздрав!

    ОтговорИзтриване
  7. С удоволствие и от двата вида! Чудесни цветя и сладкиш, Ив!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. И двете версии на сладкиша са невероятно апетитни и красиви,Ваня!Лимоновия сякаш ми е една идея по-предпочитан през летните дни!Пожелавам и на теб прекрасен август!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Ох, какво ново предизвикателство и това ще си го направя :)

    ОтговорИзтриване
  10. Много красив и неустоимо сочен! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Аз съм и за двата!:) Прекрасен, освежаващ и много вкусно изглеждащ е и този вариант! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. За закуска бих си хапнала от лимоновия, а в по-късните часове шоколадов - хубаво да ме засити и да спя непробудно :) Прелестни са и двата! Така красиви и елегантни, както само ти можеш, Ванче! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  13. Ха сега - че шоколадов, че лимонов - и двете ги обичаммм....

    ОтговорИзтриване