13.08.2014 г.

За честта на 500-та рецепта ..... Мамините чушки с доматен сос


Къде с едри, забързани крачки, къде със ситни като тракийска ръченица, с прибежки и припълзявания се добрах до 500-та рецепта! И всяка една сготвена, опитана, изядена, изпита .....резултата в килограми - 25 ! 15 разкрасяват мен, останалите Роберто! 
И хораа, гответе и яжте по рецепти от блога, няма само ние с Роби да сме красиви! 
За номер 500 се бореха три рецепти:
руло-пица ''Маргарита''
мусака с патладжан и домати 
 и мамините чушки с доматен сос! 
Първите две се представиха с много лоши снимки, та чак на мен ми се отяде като ги видях! Но пък бяха  много вкусни и си заслужава да ги сложа в блога след повторна направа! И така останаха мамините чушки с доматен сос! Рецептата по заглавието си личи, че  е специалитет на мама и като, че ли най - яркия и вкусен спомен от така сготвени чушки! 


Та продуктите са  следните:
За сам човек, щото такива манджи си ги ям сама в къщи.....
3 чушки ( ако сте много гладни може и 4) 
2 големи домата
2 скилидки чесън
щедра щипка магданоз 
сол 
 зехтин 

Опечете и обелете чушките. Посолете ги леко и наредете в чиния! Настържете доматите, посолете и налейте олио. Сложете доматения сос в тенджерка и варете на слаб огън докато изври всичката вода и соса остане на мазнина. Отнемете от котлона и сложете пресованите скилидки чесън и ситно нарязания магданоз. Разбъркайте и залейте печените чушки! Прибавеният накрая чесън придава неповторим аромат на доматения сос! Мама е от врачанския край, а там чесъна често играе последна роля за завършения вкус на едно ястие! Тук  може да видите и две други   много вкусни ястия сготвени от нея!

 Благодаря ви и да ви е сладко с рецептите на ''С нож и вилица в ръка''! :)
Бъдете красиви!!!



19 коментара:

  1. Ако пък запържиш малко чушките и после в същото олио направиш соса още повече ще ти харесат....пробвай и ще видиш!Ако пък ги наречеш и направиш за Роби суго....ще опита и ще му хареса,тук вече се научиха моите приятели-италианци и им харесва!

    ОтговорИзтриване
  2. Светле, това са мамините чушки :), а иначе съм правила всички варианти на чушки с дом. сос! Твоите италианци може и да ги харесват, но моя Роби не прекланя глава :)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Защо ли се усъмних,трябваше да се сетя че си пробвала...Роби не знае какво изпуска! :)

      Изтриване
  3. Честита рецепта под номер 500 и честит празник и на теб, Ивана, защото това наистина е един малък празник, който, убедена съм, те кара да се чувстваш щастлива и удовлетворена! :) Страницата ти е прекрасна! Продължавай да ни радваш с кулинарните си вдъхновения! Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Поздравления за всички чудесни рецепти! Продължавай да ни радваш и вдъхновяваш с още много по 500 :)
    (Публикацията ти беше прочетена по телефона. :) Майка много се зарадва. Поздравява те!)
    Поздрави и целувки и от мен!

    ОтговорИзтриване
  5. čestitam vaš mali jubilej i 500 recepat ! vaši recepti su zaista sjajni ! veliki pozdrav...

    ОтговорИзтриване
  6. Ивана, честита ти 500-на публикувана рецепта! Въобще не съжалявай, че за другите две рецепти снимките не са станали така сполучливи! Така е трябвало да бъда, за да може 500-та рецепта да е именно това толкова вкусно българско ястие, мил спомен от мама!
    Комшии сме с майка ти (Монтана) и при нас точно по този начин се приготвят и трите ястия. Подсети ме за саламура, че скоро не съм го готвила.
    Прегръдки и чудесен ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Ванюшка,честита 500 рецепта!Все така лъчезарна в представяне на поредните вкусотии ,пък нека пълнеем.Важното е,че се разкрасяваме чрез тях.Топла прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  8. Честита юбилейна публикация,Ваня!Много апетитна гозба и вярвам любима на всички нас!Приготвила си я неустоимо!Чакам повторението на другите две рецепти,звучат обещаващо без съмнение!Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  9. Това са и чушките на моята мама, Ваня, които аз приготвям по абсолютно същия начин! Но твоите снимки са чудни!
    Така добре ме подсети - това лято изобщо не съм ги правила, само веднъж пекох с оцет и олио.

    ОтговорИзтриване
  10. Честита 500-на публикация в блога! Чудесен избор на рецепта, едва ли има човек на когото да не са му любими.
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  11. Избрала си едно малко позабравено ястие за 500 - та публикация, Ваня.Много отдавна съм го приготвяла като леко запържвам пиперките.Но сега приготвям варианти с незапържени пиперки, заляти със сос от задушени тиквички и печени патладжани.Друг вариант е с песто от босилек и орехи или магданоз и орехи.От топлинно обработените домати всички в къщи получават киселини.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Ваня, страхотна си, знаеш, че съм ти голяма фенка! Така ме разсмя с килограмите ви с Боби. Блогът ти ми е любимо местенце за италианска и не само кухня :)) Чушките са класика и много ги обичам.

    ОтговорИзтриване
  13. Нищо случайно няма, Ванче. ;) Мисля, че съвсем заслужено мамината рецепта е под номер 500. Желая ти още много по 500 и български, и италиански, и всякакви вкусотии. Бъди винаги така вдъхновена! :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  14. Честита юбилейна мамина рецепта! Ваня, нямаше как да подмина това сърдечно импромтю, което ме накара да отворя блога ти и да планирам за утре тази лятна вкусна рецепта! Тъкмо се чудех какво да измисля за печените чушки за утре! Поздрави от мен с пожелание за следващите 500, а след тях и още и още!

    ОтговорИзтриване
  15. От все сърце ви благодаря, мили дами за хубавите думи и добро чувство което лъха от всеки коментар!
    С прегръдка за вас и пожелание за хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  16. Едно от най-любимите ми летни ястия, точно като блога ти, защото и той е един от най-любимите ми :) Прегръдки от мен! Красотата е отвътре, Ивче, там мерилото в кг не важи :). Хубав ден и успех на блога, на теб, на Роби и още много рецепти да споделиш!

    ОтговорИзтриване
  17. Успех и занапред на блога с невероятни рецепти! Чушките са любими и у дома:)

    ОтговорИзтриване
  18. Любимо ястие,
    любим блог и блогърка ... а бе прекрасна си Ив ... желая ти кулинарно и блогърско вдъхновение и здраве и усмивки от щастие!
    И нулите след 500 да се множат!
    А сега се прегърни сама че си ми много далече :)

    ОтговорИзтриване