21.03.2013 г.

Kокосов кейк


След миналата публикация в която си посипвах главата с пепел как не ми се получават нещата ще ми повярвате ли сега ,че този кейк стана великолепен ? Никога не съм попадала на рецепта за кекс с толкова нежна консистенция ! Дали е от картофеното нишесте в него или от кокосовите стърготини не знам , но такъв вкус не се забравя лесно :) ! Парен - каша духа :) та и аз се застраховах като намалих наполовина продуктите  затова ще  ги запиша  както го приготвих  . 


Продукти :

100 гр. брашно 
50 гр. картофено нишесте 
50 гр. кокосови стърготини 
2 яйца 
100 гр. краве масло  
100 гр. захар 
1/2 пак. бакпулвер 
100 мл. прясно мляко 
3 с.л. кайсиев мармалад 
пудра захар и кокосови стърготини за поръсване 


В голяма купа размесете брашното , нишестето , кокосовите стърготини и бакпулвера . В друга купа разбийте на пяна яйцата и захарта . Разтопете кравето масло . Към яйчената смес добавете на няколко порции брашната като разбивате на най - ниската степен на миксера . Когато брашното се усвои добре започнете да наливате на тънка струйка охладеното ,но все още течно краве масло . Бъркайте с миксера. Последно добавете прясното мляко . Трябава да получите не много гъста кексова смес . 
Намаслете и набрашнете  малка (22см) форма за кекс и изсипете сместа вътре . Изпечете
кекса на 165 - 170 гр. за около 40 мин. Извадете от формата и изчакайте да се охлади . Затоплете кайсиевия мармалад и намажете кейка . Поръсете обилно с кокосови стърготини и пудра захар . 
Насладете му се от сърце :) ! Чаоооо !






14 коментара:

  1. Ама знаех си аз че има няма и ден и ще ни изненадаш с нещо вкусно и фотогенично Ив :)Малко е късничко за коментари, но не мога да се сдържа аз до сутринта :) при вида на тези снимки и това нежно кексче *
    За сега му се наслаждавам чрез снимките ти, но понеже кафенце върви с кексче….сигурно е, че и на вкус ще му се насладя един ден!
    Прекрасни снимки... и тичинките си уловила на цъфналите клонки …прекрасни!! Истински пролетна публикация!
    Лека нощ от мен Ив, че да тичам вече към спалнята :)
    Хубаво утре мила!…така де, то вече станало днес май :):)

    ОтговорИзтриване
  2. Ивче, много пухкав и ароматен!
    Чудесно пролетно удоволствие!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Ванче, не само ти вярвам, то си личи, че си се справила прекрасно. Чудесно предложение и как обичам кокос... Това ще се прави някой ден, благодаря, че сподели.
    Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. Еха, невероятно пухкава и нежна консистенция има това кексче, Ив! Изцяло по вкуса ми е, така че рецептата ще си я набележа на момента. Усмивки от мен и пожелания за един пролетен и свеж уикенд! :)
    П.С. Да не пропусна - снимките са чудесни! :-)

    ОтговорИзтриване
  5. Ммм, обожовам кокос, а от твоите снимки усещам аромата му. Страхотно кексче, което ще се пробва. Хубав ден ти желая.

    ОтговорИзтриване
  6. Аморе, сега ще правя и аз, ама това нишесте картофено не може ли със сухо пюре за картофи да се направи?
    Отпуши ти се пак прекрасната серия със чудни рецепти да ни показваш не се бой вече.:)
    Снимките ти са трепач ОТНОВО!!!!
    Силни прегръдки и отивам да търся картофено пюре :)))

    ОтговорИзтриване
  7. Изглежда страхотно! Честита първа пролет!

    ОтговорИзтриване
  8. Изглежда страхотно, наистина, а снимките - невероятно красиви!
    Майсторка си, Ив - Роби е щастливец с теб! Усмивки!
    Приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  9. Много пухкавичък изглежда! И как красиво си го украсила :)
    И аз веднъж правих кекс с кокос и бях очарована от консистенцията му.
    Записвам си и този.
    Хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  10. Вдъхвам от тези нежни цветчета и си грабвам парче пухкав кейк,Ванюшка,така ми се прияде сега с кафенцето!
    Честита пролет и много хубави почивни дни! :)

    ОтговорИзтриване
  11. Кокос и цветя.........какво бих могла да искам повече?!Вкусота!

    ОтговорИзтриване
  12. Ив,
    страхотен кекс си направила! И добре си снимала-текстурата е наистина, такава, каквато я описваш. Картофеното нишесте наистина върши чудеса, крехкоста, която придава, е незаменима.
    Какво хубаво слънце е при теб, а тук сняг вали днес...
    Честита Пролет, много слънце и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  13. Хехе, Ивана, и на мен нищо смислено не ми се получава напоследък-сигурно акъла ми е на съвсем други места, затова;) Но кекса наистина изглежда чудничко;)
    Другият път удвоявай;)
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  14. Все се каня да направя кекс със кокосови стърготини, че моите хора много ги обичат. Интересно е това предложение с добавка на картофено пюре. Кексът изглежда невероятно!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване