17.04.2012 г.

Ризото с аспержи


Kакто артишока ,така и аспержите са в силата си сега:)...предлагам ви рецепта лека , бърза и много вкусна .Може да е и ястие от диетата ви :)...Рецептата е за една порция.
Разделете 8 аспержи всяка от която  на 3  като отрежете върха на 2 см. от стеблото , изхвърлете лилаво -бялата част ,а зелената обелете . 



Пригответе си около 200 мл. зеленчуков бульон . Врховете на аспержите сварете за 3-4 мин. в бульона ,извадете и оставете настрана . Обелената зелена част нарежете на малки кубчета и запържете в тиган с малко зехтин и глава ситно нарязан лук . Подправете с чер пипер и сол и залейте с малко бульон. Варете 10 мин. Отделете една супена лъжица от сместа ,а останалата смелете в блендер докато получите гладко пюре. 
Налейте малко зехтин в тиганче добавете отделената смес и 2 с.л. ориз. Запържете отново леко . Налейте останалия бульон и варете до готовност на ориза . Когато ориза е готов подправете с настъргана кора от лимон и объркайте с една голяма лъжица сирене тип ''Филаделфия''.


Сега е време да си спомните за сварените върхове на аспержите . Разделете ги на две половинки. Наредете в чашка за крем марамел с върха надолу. В средата изсипете ориза . Оставете са се охлади . 
В средата на голяма чиния сложете пюрето ,отгоре изсипете чашката с ориз и аспержи .  Полейте леко със зехтин . 




Гарантирам ви ,че вкуса е чудесен :)...Чаооооо и хубава вечер !!!






13 коментара:

  1. неее..вече не мога... идвам да ме усиновяваш да си хапвам от твоите вкусотии.
    Все такива неща правиш които обожавам.
    Ама ние и за това си се хайловим (обичаме) :)))шото си приличаме.
    Гунки, цунки по муцунки!:)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Готово ,Зиче :) осиновена си ,заповядай :))...ще се радвам да ти готвя ,а ти да ми месиш козунаци :) ! Ама се страхувам да не подгоним стоте :) ма не години ,а килограми :))...
      Голяма прегръдка от мен и ако лятото ти се приидва на море ,заповядай :) ( говоря сериозно ) !

      Изтриване
  2. Много ми харесва, че ни просветляваш с екозтичните за нашите земи зеленчуци. На аспержите съм по-навита от артишока и ако открия пресни на пазара, ще ги приготвя според указанията ти, за които много ти благодаря :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Фе, докато живеех в Б-я нямах и най-малка представа от тези зеленчуци ,но тук сега са в сезона си ,както при нас през лятото чушките и доматите и списанията преливат от рецепти :) ....Радвам се ,че мога да помогна с някоя и друга рецепта :).... няма да забравя как преди години си купих една опаковка морски дарове и не знаех как да ги наготвя ,но имах огромното желание да ги опитам :)...нямам спомен как съм ги сготвила (беше преди повече от 15 год.:)! Хубава вечер :) !

      Изтриване
  3. Както винаги много вкусно и добре изглеждащо.Аспержи също като артишока не съм опитвала,но ризото обожавам.Благодаря,че ни просветляваш.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Ивана,
    аз за артишока съм със смесени чувства, не съм опитвала, освен консервиран ( не останах възхитена), обаче аспержите са едни от любимите ми зеленчуци, когато ги намеря- щото има , ама не винаги са хубави по хипермаркетите!
    Това ризото моменталически влезе в сектор любими, без да съм опитвала, защото просто няма как да не ми хареса!
    Много хубава седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
  5. Ваня, чудесно ризото си ни приготвила! Тъкмо се оглеждах за рецепти с аспержи, че тук ги има в изобилие, на супер ниска цена, а аз нямам идея как да ги използвам. Ето, че вече имам една идейка в списъка! Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  6. И аз хващам самолета! Не се издържа вече! Просто си неукротима, като се развъртиш с тези вкусотии. Тъкмо си викам не е артишок и ти ми сервираш аспержи. Голяма вкусотия е това, Ийв!!!

    ОтговорИзтриване
  7. Не само вкусно,но и много интересно,особено тук по нашите ширини аспержите не са с особена популярност!
    Рецептата звучи много обещаващо,а и красиво си оформила,Ваня!
    С пожелание за един усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  8. Много полезен зеленчук и бих го яла и обед и вечер.
    Интересно предложение и вкусно и италианско:):):)
    Поздрави Ивана!

    ОтговорИзтриване
  9. Ваня, сърдечни поздрави!
    Незнам защо ,когато и да се отбия тук, винаги огладнявам.:)))
    Много апетитно ястие,поднесено с вкус!
    Присъединявам се към групата, която е тръгнала към теб.:)

    ОтговорИзтриване
  10. Ванче,нито аспержи ,нито артишоци съм яла....но след толкова готвене от тебе,все едно съм яла.Неуморима си с тези рецепти.
    Браво миличка-прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
  11. Само една забележка - за разлика от белите, зелените аспержи са много крехки и нямат нужда от белене. Отрязват се само два-три сантиметра от долната част. ;)

    ОтговорИзтриване